Bolesti chrbtice.

Bolesti chrbtice.

spine-257870_640Na bolesti chrbta v dnešnej dobe trpí asi 80% obyvateľov vyspelého sveta, čím sa dostáva podobne, ako obezita medzi najčastejšie civilizačné ochorenia.

Hlavnou príčinou týchto problémov je predovšetkým sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu. To, že nášmu telu nedoprajeme pravidelný pohyb, sa na našom pohybovom ústrojenstve určite musí prejaviť.

Ak nevenujeme pozornosť dlhodobejším bolestiam v chrbtici, môže sa stav výrazne skomplikovať. Niekoľkodňovú alebo opakovanú bolesť netreba podceňovať.

Bolesť chrbtice – ako si pomôcť?

Pomôcť pri počiatočných bolestiach môže rôzne cvičenie na chrbticu, aj joga, sauna, vodoliečba alebo masáže. Ale nie každý z nás stíha cvičiť pod dohľadom odborníka alebo sledovať správne cvičebné trendy a cvičiť doma. Alebo sme na cvičenie lenivý. Pre takýchto odporúčajú skúsiť to so sedením na fitloptách.
Ako prevencia proti bolestiam chrbtice je vhodné precvičenie chrbtových svalov a najmä okolia chrbtice, ktoré je uzdravujúce a veľmi príjemné. Odborníci odporúčajú pre tých, ktorí začínajú mať s chrbticou problémy, že je ideálne, ak cvičia denne 10–15 minút.

Masáž.
Pri bolestiach chrbtice môžu pomôcť aj masáže, no ani tie by nemali byť samoúčelné. Niekedy si totiž mylne myslíme, že masáž všetky naše problémy vyrieši automaticky. Podobne ako cvičenie, aj účinok masáže sa prejaví až po jej pravidelnom opakovaní.

Masáž krčnej chrbtice.
Ak nás bolí krčná chrbtica , mala by sa masáž opakovať niekoľko dní za sebou, ideálny je týždeň. Jednorázová masáž uvoľní svalstvo iba na chvíľu a problémy sa po čase vrátia. Ak sa masáž skombinuje s cvičením, môže to byť pre našu chrbticu skutočná úľava. Masáž má totiž okrem liečebnej zložky ďalšiu dôležitú funkciu – relaxačnú.

Desať rád proti bolestiam chrbtice:
(Podľa knihy – Celý svet proti bolestiam chrbtice, od Jozefa Hrčku .)

  • Spávajte na tvrdej podložke.
  • Pri spaní ležte na boku s pokrčenými kolenami.
  • Vyhýbajte sa ležaniu na bruchu.
  • Pri sedení majte kolená o niečo nižšie ako bedrové kĺby.
  • Nedvíhajte ťažké bremená v predklone s vystretými kolenami.
  • Vyhýbajte sa dlhému státiu.
  • Bojujte proti priberaniu na váhe.
  • Zvýšte opatrnosť pri prechladnutí a chrípke
  • Pri sedení v pracovni sa snažte mať vzpriamený trup.
  • Pravidelne denne cvičte

ko si pomáhate vy?
Napíšte čo Vám pomohlo alebo pomáha na bolesti chrbtice. Alebo máte osvedčený návod na cvičenie proti bolesti chrbtice? Poraďte aj iným.

Tip pre Vás

Ak vás nemá kto masírovať skúste to sami. Dobrá pomôcka je kniha Sebamasaž pre každého. Môže pomôcť pri zvládnutí nárokov na realizáciu sebamasáže bežných ľudí a športovcov pri ich úsilí o svoje zdravie

proti vráskam

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *